Form, farver og font – alt har betydning for dit firmalogo

25 September 2020 Lykke Holzmann Søby

editorial

Der er utrolig mange ting at overveje når du tænker på design af logo til din virksomhed. Alt lige fra linjer betyder meget.

Der er en bred vifte af linjer som blød, tyk, hård, fed, tynd, zigzag og andre typer. En passende linje er den, der kan udtrykke brandets personlighed, et logo har til hensigt at repræsentere.

Betydningen af ​​farver i et logo design er mangfoldig.

For det første er farver nu kendt for deres enorme magt over mennesker. Farver kan fremkalde følelser og følelser fra publikum. For eksempel, når du ser rødt i et grafisk design, fyldes man med følelser som kærlighed, lidenskab og aggressivitet. Tilsvarende kan gult fremkalde følelserne af lysstyrke, håb, solskin, positivitet, intelligens osv. Gul står for intelligens og socialisering.

Designeren kan bruge farver som et enkeltstående element i en baggrund, eller de kan anvendes sammen med de andre elementer i et logo. En erfaren grafisk designer kan bruge farver til at fortælle en historie om virksomheden eller brandet.

Nogle undersøgelser om formålet med farver og deres betydning i logo design er nyttige at vide, før du begynder at udfylde designet med dem. Hver farve er kendt for at fremkalde specifikke følelser.

For eksempel er rød forbundet med energi og aggressivitet og blå med kærlighed, venlighed og intelligens. Så rød bruges til logoer på fastfood-restauranter, der henvender sig til unge kunder og blå på sociale netværkssider, der kræver deltagelse fra kunderne.

Logoer findes ligeledes i en bred vifte af forskellige former. Du finder logoer i form af cirkler, trekanter, ovale, firkanter, diamanter, rektangler, femkanter og mange andre. Figurer definerer grænserne for et logo. Men formen handler ikke kun om den overordnede form af et logo.

Faktisk skal designerne tænke, hvordan forskellige elementer i et logo kan skabe en bestemt form, og hvordan formen vil interagere med publikum. Husk, at formelementet er grundlæggende for designet.

Vær opmærksom på formen på dit logo. Formen skal være i overensstemmelse med det valgte grafiske billede. Formen skal også være relevant for din virksomhedens branche. Hold formen så enkel som muligt, så kunderne let kan kende de specifikke træk ved dit logo og dermed din virksomhed.

More articles